UNDER FOCUS

SLOW PHOTO <=> EFTERTANKE OCH NÖJE
Bob Bovin
2024-06-22 00:18 UNDER FOCUS
Det sas att Macro-Elmarit skulle va vass för porträtt?? Det kanske man kan säga om man är en skicklig fotograf i ämnet?? Som alla vet är det inte gluggen som gör bilden?? –bara formar den?? Den ... läs mer..

Läst 1880 ggr | 4 kommentarer.
Bob Bovin
2024-06-21 04:57 UNDER FOCUS
Å köper en macro glugg för 3000 spänn?? Ja, det kan ju bero på att det är ett Leica Macro-Elmarit 2.8/60?? Å det kan ju bero på att det är R-märkt och billigt med så mycket ”bang for the buck”!! Å ... läs mer..

Läst 2404 ggr | 4 kommentarer.
Bob Bovin
2024-06-20 00:28 UNDER FOCUS
Äntligen den ljusaste dagen på året?? –även om de är svårt att fatta det?? Å andra sidan är det den första dagen man inser att det snart är nattsvart++ --så vad gör man då?? –går ut å gör en ... läs mer..

Läst 1419 ggr | 0 kommentarer.
Bob Bovin
2024-06-19 00:24 UNDER FOCUS
Det är inte lätt å tänka så?? –då det finns annat som stör geometrin i bilden?? Men det är var och en som får bestämma vad som är kul eller ögoninfallande?? Snapp shot?? –jo, men singel: På ... läs mer..

Läst 1740 ggr | 2 kommentarer.
Bob Bovin
2024-06-18 00:01 UNDER FOCUS
Poppis eller unik?? –exklusiv eller lätt att tolka?? Chagall eller Picasso?? Erwitt eller Bresson?? Det är ju något man kan ämna sig åt?? –eller så är man den man är?? Det är nog lättast så?? Att ... läs mer..

Läst 1775 ggr | 0 kommentarer.
Föregående 1 ... 28 29 30 ... 975 Nästa 

Tidigare blogginlägg